Garageband för iPad

Posted by MacSupport AB | Posted in , , , | Posted on 00:05

0

Jag var väldigt peppad att få testa denna app då jag både läst och hört mycket bra om den, plus att jag hoppades att den skulle öppna mig lite för att börja skapa musik.

Samplingsverktyget i Garageband fungerar som en dröm.















Appen fungerar ganska precis som Garageband gör på din Mac men lite i "Lite" version av mjukvaran på datorn. De flesta funktionerna finns där och för mig som är smått okunnig om och inte allt för musikalisk så känns däremot gränssnittet otroligt inbjudande då jag kan tappa med fingrarna på trummorna för att bygga upp mina låtar.
Är då detta på något sätt en ersättare för Garageband och en dator? Nej inte direkt, snarare en förlängning men precis som allt när man gör det enklare i mindre hårdvara så känner iallafall jag att man tar bort lite av det proffsiga för den seriösa användaren, visst det är otroligt mycket roligare att göra en liten latjo låt med paddan men det är inte så att jag orkar starta appen och sitta speciellt länge och arbeta med mina låtprojekt på touchscreenen tyvärr.



Är då Garageband en app jag rekommenderar? Jo för tusan, den är lätt en av de bättra jag testat på paddan och även en av de roligaste (förutom Death Rally kanske..) Garageband tar inte bort något från din användning av dess "storebror" på datorn men det kommer med all säkerhet underhålla ditt musikintresse på bussen, tåget eller kontoret..

Det enda jag ber dig om är.. använd hörlurar för din omgivningsskull.

Comments (0)

Skicka en kommentar